Слоган: Electrolux. Thinking of you

Шведська компанія, виробник побутової техніки різного рівня, володіє багатьма відомими брендами – AEG, Zanussi, Westinghouse, McCulloch, Eureka, Zoppas, Flymo, Partner, Dito, Kelvinator, Wascator та іншими. Входить до числа найбільших у світі (відповідно до Fortune Top 100).

Історія Electrolux почалася ще напочатку 20 століття. В 1910 році в Швеції, з’явилася компанія з хитромудрою назвою Elektromekaniska AB, заснована підприємцем Свеном Карстедом (Sven Carlstedt). Двома ж роками пізніше, інша шведська компанія – Lux, яка до цього займалася гасовими лампами, починає поспіхом міняти виробництво, спостерігаючи стрімке скорочення ринку своєї продукції, у зв’язку з повсюдним поширенням електрики. І починає вона з вакуумних пилососів. Через деякий час підприємець Аксель Веннер-Грен (AxelWenner – Gren) іде з Lux, де він був агентом з продажу, і створює власну компанію – Svenska Elektron, що займалася збутом все тих же пилососів. Особливістю нової компанії став продаж техніки на виплату, що в ті роки було в новинку. Справи у Акселя пішли добре, в жовтні 1917 року він придбав Elektromekaniska AB. А в 1918 році відбувається об’єднання Svenska Elektron і Lux, з появою нової холдингової компанії Elektrolux (перший час назва писалася на шведський манер – через “К”). Використання напрацювань Elektromekaniska AB дозволило створювати легші та практичні конструкції.

У 1923 році з’являється перший холодильник. А з 1925 року компанія починає їх продаж за кордоном. Великий успіх продукції Elektroluxпризводить до появи нових заводів у інших країнах. Другу світову війну вдалося пережити без будь-яких серйозних наслідків, хоча виробництво побутової техніки на європейських заводах було призупинено і заводи переформатувалися на військові замовлення. Після закінчення війни компанія продовжує нарощувати потенціал та розширювати асортимент продукції, яку вона виготовляла.

Електромотори компанії користуються заслуженою популярністю практично у всьому світі. У 1951 році з’являється перша побутова пральна машинка Elektrolux (промислові пральні машини випускалися з 1944 року).

Подальша історія компанії мало чим цікава звичайному споживачеві – це графіки постійного розвитку і зростання, списки компаній, які скуповувалися, та товарів, які вироблялися. Компанія поступово розширює ринки збуту, збільшується кількість найменувань продукції, що випускається. У 1957 році назва її міняється на сучасну – Electrolux (цього разу на англійський манер – через “С”, у зв’язку з стрімким розповсюдженням та збільшенням популярності продукції компанії). Купуються компанії конкурентів. Починаючи з 2003 року проводиться щорічний конкурс промислового дизайну серед студентів – Electrolux Design Lab. Конкурсантам пропонується створити дизайн побутової техніки майбутнього.

Штаб-квартира компанії знаходиться в Стокгольмі, Швеція (Stockholm, Sweden). Заводи розкидані по багатьох країнах, в число яких входить і Росія. Основний попит продукція компанії має в США таЄвропі.

Цікавий факт

Прославився Electrolux як творець одного з найневдаліших слоганів в історії. Це сталося, коли компанія вивела на американський ринок нові моделі пилососів, подавши їх із слоганом “Nothing Sucks Like an Electrolux” – “Ніхто не смокче так, як Electrolux”. Чи треба говорити, що це викликало лише безліч кепкувань, але ніяк не сприяло зростанню їх популярності? Але через декілька десятиліть “успіх” Electrolux спробувала повторити (цього разу не без наміру) мережа магазинів електроніки Ельдорадо, рекламуючи пилососи, що продаються, під слоганом “Пил смокчу за копійки”. Причому слово “пил”, написане світлими буквами на світлому фоні, було погано читабельним. У результаті від реклами відмовилися унаслідок безліч негативних відгуків з боку споживачів, що визнали її неетичною і відверто непристойною.