Історія торгової марки: CARRIER

Розповідь про історію торгової марки Carrier зазвичай розпочинають зі слів: “Історія кондиціонера – це історія компанії Carrier”. І в цьому є значна доля істини – 105 років тому молодий учений і талановитий винахідник Уілліс Хевіленд Керріер створив перший пристрій для контролю температури та вологості в приміщенні друкарні. А в 1906 році він запатентував свій “Апарат для обробки повітря”. Проте історія бренду почалася пізніше, коли в 1915 році Уілліс Керріерз шістьма партнерами створив Carrier Engineering Company, а в 1922-му був винайдений центровий чіллер, під маркою Carrier. Тоді була розв’язана проблема кондиціонування великих приміщень. Першим великим клієнтом компанії стає кінотеатр Metropolitan Theater в Лос-Анджелесі. Там булла встановлена система кондиціонування повітря з повітрероздачею, рециркуляцією, охолодженням, зволоженням і автоматичним контролем параметрів.

У 20-х роках кондиціонери з’являються скрізь – і це кондиціонери Carrier. Напис “REFRIGERATING PLANT” стає одним з найпотужніших рекламних ходів, який приваблює натовпи клієнтів. Сам Уілліс Керріер вважав, що поворотним моментом в історії бренду (і головним випробуванням) стало замовлення на установку кондиціонування повітря для кінотеатру “Ріволі” в Нью-Йорку, найбільшого на той момент кінотеатру в США. Після цього продукція Carrier була широко розрекламована і впродовж шести років – з 1925-го по 1930-ій – більше 300 американських кінотеатрів було обладнано системами кондиціонування.

Так би і розвивався бізнес за рахунок великих компаній та промислових установок, якби не Велика депресія 1929 року. Скорочення виробництва в США майже удвічі, безробіття. Кондиціонери, що відносяться у той час до предметів розкоші, стають не по кишені навіть великим компаніям. Потрібно було здешевлювати агрегати, робити їх доступними для приватних клієнтів.

Широке поширення побутові кондиціонери Carrier отримали лише після відновлення економіки США, після закінчення другої світової війни. На думку журналу BusinessWeek, кондиціонування житлових будинків зіграло важливу роль у збільшенні населення США до 300 мільйонів чоловік і в заселенні малонаселених раніше південно-західних територій Флоріди.

Паралельно розробляються кондиціонери для потягів, літаків, автомобілів, річкових та морських суден. У 1925 році перше судно було обладнане машинною системою охолодження Carrier. У 1930-му системи охолодження повітря з’явилися у вагонах NewYorkRailroad. У 1936-му встановлений перший автомобільний кондиціонер в автобусі, що курсує по найжаркішому у світі маршруту Дамаск-Багдад. Одним з останніх винаходів Уілліса Керріерастав компактний автомобільний кондиціонер, що так цінується нинішніми автовласниками.

Під маркою Carrier були випущені перші у світі побутові і напівпромислові кондиціонери на холодагенті, що не руйнує озоновий шар. Тільки у Північній Америці проданобільше 2 мільйонів таких систем. У 2007 році компанія Carrier отримала нагороду Агентства по захисту довкілля США – “Кращий з кращих по захисту озонового шару стратосфери”.

З технікою Carrier безпосередньо пов’язано збереження багатьох витворів мистецтва та історичних цінностей. Це і 500-річна мумія інкської дівчинки, знайденої в Перу, яка зберігається в скляному корпусі при суворо фіксованій температурі і вологості. І фрески Мікеланжело в Сикстинській Капелі, для якої в 1992 році Папа Іоанн Павло II замовив Carrier систему кондиціонування. Завдання виявилося настільки технічно складним, що на створення системи кондиціонування пішло більше часу, ніж у Мікеланжело на розпис зведення.

Кондиціонери Carrier працюють в Александрійській бібліотеці (Каїр), галереї Уффици (Флоренція), Музеї сучасного мистецтва (Лондон), в Афінському акрополі, Королівському оперному театрі (Мадрид), Британському музеї і ще у багатьох різних будівлях і спорудах по усій планеті. Логотип цієї марки розміщений на кожному восьмому кондиціонері, що випускається у світі.